“Die Presse” (Vienna)

Чи може оркестр не з Відня грати віденський вальс?

30-го січня 2001, стаття такого змісту, про традиційний новорічний концерт Офо з’явилася в найбільшій щоденній газеті”Die Presse”.

сторінка 24 – Die Presse
CULTURE
Ч
етвер, січень 30, 2001

Вальс-привіт з Одеси: ще один новорічний концерт

В Україні Новий рік по юліанському календарю зустріли віденськими вальсами.

Маркус Сібер

Image module

Традиційні музичні новорічні вітання із золотого залу Віденського музичного товариства “Музикферайн” мали відгук і в Україні. Одеський филармонійний оркестр, який нещодавно почав регулярно виконувати австрійску музику, наважився в цьому році на серію особистих новорічних концертів. Найбільш очевидне відрізнення від Віденського оригіналу: по вкорінившейся в Україні традиціі концерти проходять у середині січня – на новий рік по юліанському календарю. Ініціатор цих Штраус-концертів – Хобарт Ерл. Як художній керівник Одеського филармонійного оркестру американський дирижер уже декілька років выступає в Україні у ролі своєрідного музичного посла Відня. Австрійською музикою він проникся з часів навчання у Відні и ділиться любов’ю до неї зі своїми слухачами, яких в Україиі стає все більше і більше. Для програми Штрауса із-за большої кількості публіки були навіть призначені додаткові концерти. Другий новорічний концерт у Києві показав, що Ерл та його оркестр майже досконало опанували мову віденського вальсу. Музиканти уважно вивчили партитури і не пропустили жодної тонкості, явно не присутньої у нотах. Ерл тонко відтворив елегантні вальсові картини та зумів вищуканою фразировкою створити публіці настрій. У польці “Легка кров” механізм оркестра діяв як годинник, за що ансамбль був щедро нагороджений оплесками перед антрактом. Друга частина програми почалася з виконання увертюри “Літучий кажан”, яка чуово створює настрій, за нею послідувала чутлива інтерпретація вальсу “Життя артистів”, а також інші польки, вальси і марши. А потім почався ритуал, знайомий по віденським новорічним концертам: вальс “На чудовому блакитному Дунаї”, що заслужив невпині оплески, публіка із восторгом прийняла новорічні привітання дирижера й оркестру і з нетерпінням чекала “Марш Радецкого”, щоб накінець-то руками й ногами “прийняти участь” у виконанні. Граючи роль модератора дії і маючи у своему розпорядженні публіку києвської філармонії, Ерлу вдалося задати їй ритм и добитися від музикантів соковитого звучання. Коли у березні Одеський філармонійний оркестр приїде до Австрії на гастролі, завдяки щирій підтримці торгової марки “Шустов” – виробника коньячної продукції, можно сподіватися, что в запасі у них знайдеться ще кілька творів Штрауса. В цьому випадку Відень буде мати можливість впевнитися в тому, що і за кордонами Австрії трепетно и захоплено бережуть музичну спадщину династії Штраусів.